Legkontroll

Numera kan man ju köpa receptfria läkemedel på ICA, macken å så vidare. Bra för mig som gör åt ett paket Alvedon varannan dag, slippa passa apotekts tider. Så igår på MAXI skulle jag köpa Alvedon för jag hade sån där härlig huvudvärk. Jag hade ingen plånbok med mig, så Pär stod för betalningen.
Jag gick fram till förbutiken och sa att jag ville ha ett paket Alvedon. Bakom disken står en tjej i min ålder plus, minus några år. Hon tar fram asken, ber om mitt leg och förklarar att de är 18-års gräns på läkemedel precis som på tobak och spel. Jag säger förvånat att jag inte har plånboken med mig, så Pär får legitimera sig, han ska ju ändå betala. Ja, säger hon tveksamt, så får jag ju inte göra. Eh, lägg av, jag är 28 år, gift och gravid, tror hon allvarligt att jag är under 18?! Hon ler lite och säger, "Du får ta de som en komplimang" Skit ner dig, tänkte jag, de är inte rätt läge och tjafsa nu. Trött, hungrig, gravid och med huvudvärk, jävla idiot.

En sur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0