Dagen idag

Lunchen hos svärmor va toppen, riktig "mamma"-mat. Jag undrar om de är sådant vi kommer börja laga till våra barn?! Vi får la se de. Till efterrätt va de hemmagjord rabarberkräm och sen kaffe, kaka. Jag får ju som sagt inte äta socker men tänkte att jag skulle testa och se hur högt sockret skulle bli. Men de va ingen skillnad från att ha ätit efterrätt och kaka mot när jag inte åt de, värdena va den samma. De känns ju riktigt skönt, då vet man ju att man kan unna sig nåt gott, nån gång ibland. Känns härligt till midsommar med jordgubbar.

Sen tog vi en tur med bilen och tittade på ett litet hus som är till salu, de va ingen visning eller så men vi spanade lite ändå :) Så vi ska nog gå på den visningen nästa helg. De är så roligt de här med vårt hus-spanande. Vi bestämmer oss hela tiden för att de inte är värt att köpa hus nu när bäbis ska komma. Man vill ju inte lägga en massa tid på att fixa med huset när man kan lägga den på vår nya familj. Vill ju inte ha bäbis krypande i slipdamm och bland spik. Och jag kan ju inte hjälpa till så mycket med å bära och fixa. Trots att vi resonerar så, så kollar vi ändå varje dag på nätet efter små hus som vi kan tänka oss, och hittar vi nåt vi gillar går vi på visning och börjar räkna, kolla med banken och så är hela karusellen igång. Sen så landar vi och säger, "nej, vi gör som sagt från börjar och väntar". Så går de några dagar och så dyker de upp ett nytt litet hus, knäppa vi är.

Väl hemma blev de lite mys i sängen och jag somnade som en stock, som vanligt, Hugo också :) Pär spelade lite tv-spel. Vi skulle ha storstädat lite på eftermiddagen, men vi sket i de, skönt att kunna göra vad man vill! Och städningen är de väl ingen som kommer och tar ifrån en.

Nu sitter vi här och ritar en jättefin väggdekor till Bäbisrum som vi hoppas kunna printa imorgon så vi kan sätta upp den till helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0