Knäppa grannar

Och då menar jag inte knäppa på ett roligt sätt, utan helt jävla dumma i huvet!!!

Det började i onsdags när Anna och Kerstin va här. När vi skulle sätta oss och äta så började de skälla utanför fönstret, sådär frenetsikt i ett kör, Kerstin gick till fönstret och kollade ut. Då hade grannen längst ner i huset mittemot stängt ut sin hund på balkongen. Den lilla vovven grävde och krafsade, gnällde, skällde och tjöt, den ville komma in igen. Under hela tiden vi åt och en bra stund efteråt hörde vi hunden, i ett kör. Senare på kvällen kom ju far och bror och de va likadant då, de stängde ut hunden och den skällde, gnällde och försökte krafsa sig in, den va säkert utestängd i 2,5 timme. Tillslut va jag tvungen att stänga balkongdörren och höja volymen på tv:n, jag blev så ledsen av att höra den lilla vovven. Inte nog med detta, i fredags när mamma va här och vi skulle äta och kolla på Fångarna på Fortet så såg vi när de stängde ut hunden igen och den körde igång samma ramsa igen, då började jag lipa och Pär fick ringa till konstapel Wetterlind för att fråga om råd. Så det slutade med att vi ringde polisen och sedan dess har vi inte sett den lille vovven. De är ju bara att hålla tummarna att de fått sig en tankeställare och tar bättre hand om sina djur eller så har de stängt in den i sitt källarförråd, jag hoppas på de första.

De är ju synd att Hugo är som han är, annars hade vi klättrat in på deras balkong och rövat bort den lilla vovven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0