Dagens barnmorskebesök

Nyss hemkommen från BM och dagens provtagning, värdena va okej och jag får stanna hemma över helgen. Fick en ny tid på måndag igen så vi tar några dagar i taget. Barnmorskan va väldigt noga med att poängtera att vi måste åka in vid minsta lilla och att de är bättre med ett besök för mycket än för lite. Pär lovade också högtidligt att han skulle se till så jag höll mig lugn och i värsta fall skulle han tejpa fast mig i soffan, vilken make man har, så fantastiskt snäll. Men som jag sagt hundra gånger innan, de är ju guld värt att få vara hemma, varje dag är en liten lottovinst.
Barnmorskan förberedde oss också på att bäbisen kommer komma lite tidigt och att vi kanske får spendera lite tid på neonatalavdelningen. Det som är positivt är ju att bäbisen är hyfsat stor, den magiska gränsen går visst vid v.35 och jag är v34+3 idag så vi kommer klara oss galant utan kuvös, syrgas och sondmatning, antagligen bara lite observation om inget annat tillstöter. Sådant är ju alltid skönt att höra. De komiska i det hela är ju att vi räknat med att få en stor bäbis, så alla kläder som vi köpt till bäbis är i strl 56 =0) så lill-monstret kommer väl å drunknat i bodiesarna och plyschbyxorna, vi får se... de kanske får bli till att skicka den blivande pappan till A6 för lite shopping i helgen, de gillar ju han.

Mamma är i städartagen och röjer för fulla muggar här hemma, medans jag sitter i soffan och tittar på, man känner sig allt bra dum, men man kanske ska passa på å njuta lite ;0)
Hugo ligger hos mig i soffan och slänger en och annan sur blick på dammsugaren.

Som vanligt har jag sovit lite sisådär så de blir nog till att sluta de små blå en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0