Långhelgen snart till ända

Hade inte så farlig träningsvärk i onsdags som jag väntat mig, kanske för att man är ute och går en del me och utan de små liven. Jobbade til klockna kvart i två och sen var de långledigt, hur skönt som helst.

Torsdagen gjorde vi inte så mycket, om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg alls va vi gjorde, hjärnsläpp när jag nu tänker efter.

Pär jobbade till lunch på fredagen. Pappa kom och älsa på så vi for en eväng till Gränna, inhandlade en studentpresent till Martina och spanade in ett litet sommartorp utanför Skillingaryd. På vägen hem "hittade" vi en liten plantskola mitt ute i ingenstans och inhandlade finfina blomster till balkongen, de är såå himla mysigt därute nu.
Pappa lagade gomat till kvällen och efter de tog vi de bara lugnt, de slutade me att Pappa och Pär snarkade ikapp i soffan.
Lördag va vi på loppis, jag vill så gärna ha ett gammalt klädskåp till lillarummet, men de va dåligt med skåp på loppis. Sen blev det ytterligare en liten sväng för att kolla på sommartorp, denna gång utanför Mullsjö. Vi åkte runt, runt och spanade men hittade inte huset, området va jättefint så de blir till att ta en tur till. Vore såå gott att ha ett litet sommarställe, även om de inte blir vårt, så får vi vara med och dela med pappa. Sen åkte Pappa hemmåt Trollis och vi begav oss till Alpist för att röja lite i den blivande hundgården. Vi blev där i sex timmar, men de blir himla fint, vovvarna verkar redan trivas där så de ska bli gott när de blir klart. Hoppas bara att brorsan snart blir klar med hundkojan. Väl hemma drack vi rosa drinkar på balkongen i våra nya turkosa cocktail-glas, härligt härligt.

Idag är det fix med lägenheten som gäller, jag gör om i klädkammaren och Pär fixar emd det lilla hembyggda skåpet i köket. Vore så skönt om de kunde bli helt klart någon gång.

Nehej, dags att fortsätta.

Kommentarer
Postat av: Elin

NU FÅR DU ALLT TA OCH BÖRJA SKRIVA IGEN!!!!!!;)

2010-02-10 @ 20:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0