Månatlig beundrare

Varje månad när det är dags för pension kommer det en liten farbror till banken, till sin hjälp har han med sig en redig babuschka. Denne lille farbror är min eviga beundrare, han frågar jämt när han ska få bjuda ut mig och tycker de är så himla trevligt att komma till banken. Om hansnummer kommer upp i den andra kassan går han och tar en ny kölapp, han vill så gärna komma till mig. De han tycker bäst om är att jag skojar lite med honom och så har jag lovat att de är till honom jag ska gå om de tar slut mellan mig och Pär. Han är så liten och söt, man blir alltid så glad när han kommer och så vinkar han när han går.

Imorgon börjar träningen, de blir ett spinningpass efter jobbet och på onsdag morgon innnan jobbet ska jag och Leo spela squash, är lite orolig inför squashen, dels har jag aldrig spelat de förr och hur faan ska jag orka... men de blir nog skoj. Jag å Leo lär ju va helt slut på jobbet hela onsdagen.

Vi har bestämt oss för att säga upp HuSi från dagis. Pär har fått lov att bygga en stor rastgård på jobbet, med gräs, buskar och utsikt över munksjön. Hugo lärnog gilla de tokigt mycke när han kan skälla på alla som är ute och går runt sjön. Känns skönt att ha tagit de beslutet, då kommer vovvarna ha de gott hela dagarna, me möjlighet att vara ute, vi ska bygga en hundkoja till dem, och träffa en massa folk under dagarna. De blir ju inte så mycket träning med andra hundar, men vi får nog acceptera lite att Hugo är som han är och istället fokusera på Siri så hon inte blir likadan. Detta innebär lite mer klirr i kassan, så snart kanske dde kan bli en ny bil istället.
Känns lite tråkigt med dagis, då de ärs å himla mysiga där. Men vi har ju våra hundar där för att de ska få aktivering och få träffa andra hundar, inte någon slags förvaring när vi jobbar och eftersom vi får välja bort en hel del annat för att ge dem den möjligheten så vill man ju att de ska funka bra. Nu gör de inte de och jag tror de blir bättre på Pärs jobb. Kanske de kan vara där igen längre fram,när vi har mer välbetalde jobb och 3000 :- är en piss i havet ;)

Hände en tråkig sak i helgen. Jag va själv ute på morgonpromenaden i lördags och Hugo skäller ju på allt som rör sig i ren frustration av att vara inlåst på dagarna. Så möter vi ettpar med en boxer och denna hunden är även den lite orolig och börjar trassla i kopplet.Jag försöker bäst jag kan med mina odjur. Bör tilläggas att jag ville ge Hugo en lyxpromenad (sele+flexikoppel).Hugo börar smyga och inta anfalssposition och Siri gör likadant, utan att egentligen veta varför. Hugo skäller och gör utfall i kopplet, jag kämpar järnet med att hålla koll på båda, ber till gud att haspen på flexit inte ska släppa och ska försöka banna Siri så hon inte också börjar skälla. Då säger killen i paret vi möter " Suck, och så har hon två stycken" Som att han syftar på att jag har två ouppfostrade hundar... Då blir jag lite ledsen.Visst jag har inga ursäkter till deras beteende menjag försöker ändå och vi tränar aktivt,jag skiter inte bara i de.

Nehej, nu blir de sängen occh till att drömma om hur hundgården ska utformas.

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag blir så förbannad över såna människor!!!! Åh, de kokar i mig!! Inget att bry sig om, de är bara osäkra på sig själva och måste hävda sig.



Gud vad skönt för Er att de löst sig och att HuSi ska få en egen rastgård:) Vilken lyx och vad snällt av Pärs jobb!



Åh, de där med squasen lät väldigt jobbigt! Men kul:) Hoppas de går bra!



Kram från oss!

2009-04-21 @ 10:36:05
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0