Mat så god att...

...det är värt att blogga om.

Ibland känner man verkligen inte för att laga mat, man har ingen aning om vad man är sugen på och idéer det har man heller inga.
Så va de här idag, vi rotade lite i frysen och hittade lite blandfärs... Jaja, de får väl bli en köttfärssås eller någe, men icke! Eftersom ingen av var så speciellt hungrig egentligen tänkte jag att jag kan väl testa någe nytt och hoppas på det bästa, det kanske blir något roligare att laga maten iaf.
Jag tog 2 ägg, ca 1 dl vitlökssmör (hemmagjort) från i fredags, 1 näver persilja (från balkongen), köttfärsen ca 400 g och sen lite flingsalt, svartpeppar och Lawrys (grillkrydda, fast bättre). Blandade  ihop, lät stå en tio minuter och gjorde sen biffar av detta. Till det kokade vi couscous och så gjorde jag en jättegod sås. Har ju fått en mixer av pappa, gillar att använda den kan man säga :) Så i mixern åkte, ca 2 dl turkisk yoghurt, 1 tomat, 1/2 rödlök och åter igen lite persilja, sen var de bara att mixa på... Krydda med lite svartpeppar, salt och Italiensk salladskrydda. Klart!!

Måste säga att det blev så otroligt gott, fräscht och lagom mättande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0