Kollektion Lillstrumpa

Jag syr och jag syr, så nu har jag gjort sju stycken fleccetröjor. Det är så sjukt roligt, sen om de blir så snygga, de är inte upp till mig att bedömma, men visst, en del av dem är bättre än andra.

Fleccetröjorna är sydda för att vara lite lössittande, med en halv polokrage och kort ärm. Detta för att ge värme och komfort.
Text och konturer på tröjornas motiv är en fluffärg som "sväller" när man fixerar den med värme.
Tröjornas design är meningen att den ska vara enkel, lite "ruffig" men med en liten klatschig, barnslig tvist. Ha, ha, ha, de låter korkat men det är svårt att sätta ord på tänkta skapar-tankar.
Då mina modeller är lite vrånga idag, så har jag fotat tröjorna liggandes plant, så de gör sig inte riktigt rätta på bilderna, men man får ett litet hum om hur de ser ut.

Nästa plagg i kollektionen blir en väst, sen kommer någon form av sweatshirt och sen en sele. Så vi får de hur det utvecklar sig. Snart kanske man får skicka sina mönster till Asien för massproduktion ;)

Funderar på att ha en separt blogg för allt pyssel som tillverkas i min lilla verkstad. Va sägs?

  
Grön fleccetröja med blommor i blå flecce med en vit pärlar i mitten. Strl M

 
Grön fleccetröja med hunddödskalle av svart fluffärg. Strl S

 
Röd fleccetröja med rosa flecceblommor med en röd pärla i mitten. Strl S


Här är samma tröja som föregående men här har jag satt på mitt märke som jag har designat till kollektionen, syns lite dåligt. Tycker själv den är så himla söt. Att det blev namnet Lillstrumpa har med att göra att Pär kallar mig för Lillstrumpa.

 
Svart fleccetröja med körsbär i flecce, prydda med röda pärlor. Strl M

 
Svart fleccetröja med hjärta och banderoll i flecce. Strl M

 
Svart fleccetröja med rosa krage samt dödskalle i flecce. Strl S

 
Svart fleccetröja med vit dödskalle av vit flecce. Strl S

Sist men inte minst, så blev jag lite inspirerad av min kära vän Elin när hon skrev på sin blogg om att hon och Mini en dag skulle bli ett tävlingekipage. Tänkte då på Wilda som antagligen blir en trogen supporter. Så jag sydde henne en liten lagtröja. Förgen har inte torkat på bilden, så den kommer bli en aning bättre.
Go team WiMi!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej nu börjar jag gråta på riktigt!! Du är för gullig, jag blir helt rörd! Blev helt kär i den svarta med rosa döskalle..

Längtar till vi kan träffas, ska bli så kul!

Massa kramar från Mig och WiMi

2008-10-15 @ 11:01:01
URL: http://wildakruttan.blogg.se/
Postat av: mamma

den med körsbäret är en HÖJDARE tycker jag.

Du är kanonduktig på att få till det,jag skulle nästan vilja vara hund i den familjen

Häls Pär att han är en liten goding som känpar på.

Pussa vovvarna och pussa dom från mej.

hoppas vi ses snart Mamma

2008-10-15 @ 16:04:47
Postat av: Eva Masthagen

Jösses, vad du är duktig på att sy!!!!! Jag är superimponerad.

Lillstrumpa kommer att vara lättsålt. Finns inget liknande på marknaden.



Siri o Hugo kommer att vara snyggast i stan.



Vi ses!

Eva

2008-10-27 @ 22:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0