Lördag och en härlig 600:- böter

Då mamma är på besök och behöver lite sysselsättning så bestämde vi oss för att ta en liten tur till torget i förmiddags. Har aldrig sett så mycket folk på torget, de va pensionärer överallt. Så vi ställde bilen jäms med vägen och gav oss in bland massorna. Efter fem minuter fick jag nog och började känna mig obekväm, jag gör ju lätt de när det är för mycket folk. Så vi bestämde oss för att ta en tur till tygaffären istället. När vi kom tillbaka till bilen hade vi varit borta i exakt sju minuter och hade fått en p-bot på 600 riksdaler. Enbart för att vi inte parkerat i rutan, faan! De va inte vad min plånbok behövde.

Vi tröstade oss med att åka en sväng till Junex-huset och kolla på alla fina tyger. Mamma hittade lite fina grejor som hon blev sugen på, men de får bli lite senare då hon ska plugga textillinjen på Vadstena Folkhögskola!
Jag inhandlade lite mera band, då jag ska sy ett litet halsband till Bruno, Christinas lilla vovve.

Vi hann även en liten sväng till Ica Maxi för att inhandla ingredienser till mammas storbak som hon haft här i eftermiddag. Hon har till Pärs stora förtjusning bakat kanelbullar och rågbröd. Till kvällen ska vi äta tacopaj och jag ska få hyra en film som jag länge velat se; Den magiska leksaksaffären. Ja, visst är det en barnfilm, men så mysigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0