En underbar kväll

Igår var hela familjen Carmling/Kaverén bjudna på festligheter hos Hanna och Marcus. Eftersom bilen har punkis och en massa andra defekter så blev det till att ta bussen. Och det gillade både Hugo och Siri, spännande att kolla på allt folk och spana bland sätena efter lite gott. 
Eftersom det var Hallowen tänkte jag att det kunde vara passande att ta med sig en pumpa till värdparet. Jag spanade på nätet efter ett snyggt ansikte att härma. Sen gav vi oss ut på pumpajakt. Det var ju ändå lördag och det är ju lika med torgdag, något som vi hade glömt va ju att det var röd dag igår. Så vi blev båda lite paffa när vi kom fram till torget och där fanns inte en levande själ. Men jakten fortsatten till Ica och Willys, men ingen hade några pumpor. Tydligen så har det varit ont om pumpor och de som funnits har gått åt illa kvickt. Så det blev till att köpa en stor honumgsmelon och göra det bästa av situationen.

Väl på kalajset så bjöds det på fördrink som smakade smaskigt gott och till mat blev det indiskt, det hette något med Bombay och det påminnede lite om tacos fast med andra ingredienser, jättesmarrigt! Till efterrätt hade Marcus bakat Mias brömda kladdkaka och den är ju såå sjukt god. Sen satt vi i soffan och tjatade tills efter midnatt, då somnade lilla Hansan sittandes och vi såg det som ett tecken på att det var dags för refrängen. Åter igen glömde vi bort att det var röd dag och bussarna hade slutat gå för länge sedan, som tur var kom lilla godingen Erik och skjussade hem oss.

Idag har vi sovit länge, sytt och spelat tv-spel. Sen blev vi lite sugna på äventyr och tog bussen till Ikea. Jag skulle köpa några gardinringar, det va det enda. Men sen tog vi en sväng in till Fyndet och Pär hittade en massa delar till köket. Så där kom vi släpandes till busshållsplatsen med en massa skivor och brädor. Härligt, men det gick bra. Dock så halkade jag och slog omkull så alla prytlar for till höger och vänster på väg hem. Igår på väg hem från torget halkade jag omkull två gånger, så nu är det verkligen broddar som gäller. Har ett fint blåmärke på mitt knä.

Imorgon lovar jag att det kommer upp lite fina bilder på det jag sytt. Håller på att bygga en hemsida också, så snart kan ni kika in på www.lillarastgården.se (fast a i stället för å) Där kommer kollektionen från Lillstrumpa att finnas och man ska också kunna handla de plagg man gillar. Så "spread the word"!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0