Äntligen!!!

Ja, äntligen har jag fått ett jobb. Klockan 8.45 ska jag infinna mig på Swedbank i Huskvarna där jag ska jobba som bankkassörska, härligt!! Jag är hur glad som helst. Tror ingen kan förstå hur olidligt det är att gå hemma dag efter dag, vecka efter vecka och bara längta efter ett jobb. Men nu ska jag berätta hur det gick till.

Vaknade i går morse (tisdag), va ute med hundarna och satte mig sedan vid datorna för att kolla mailen. Inget nytt där, bara tre mail om att de tagit emot min ansökan och då fick jag en vibb, en känsla, att nu vänder det, nu är det min tur. Så jag ringde Pär på jobbet och sa, nu vänder det. Han fattade noll och undrade vad jag mena. det vänder nu förklarade jag, de kommer att bli bättre nu. Okej, sa han. Sen efter en timme ringer Andreas från Framtiden AB (ett bemanningsföretag) och kollar vad jag gör i dagsläget och förklarar att det gäller tjänsten som kassapersonal på bank. Ja, vad gör jag, inget. Jag kan börja jobba imorgon sa jag. Ok, säger Andreas som ska prata med bankchefen och få till ett möte mellan oss för en intervju. De ska kolla upp mina referenser och återkomma senare eller imorgon bitti, som idag. Andreas ringer idag vid halv tolv och säger att han bara vill ställa en fråga, vill du ha jobb? Om jag vill!!! Jag hade tydligen så fina vitsord så någon intervju behövdes inte och jag börjar redan imorgon, snabba puckar... Men ack så glad jag är. Jag har med glädje städat och tvättat hela dagen för att vara förberedd inför jobb på heltid. Nu ska jag bara dyka in i garderoben och rota fram lite propra kläder som hör bankvärlden till :)

Hur gör vi med hundarna då?! Jo, vi vann ju som tidigare berättat ett presentkort på Martins Hunddagis, de va visserligen en veckas pensionat för en hund men vi ska förvandla om det till presentkort på dagis, bra va?! Så imorgon börjar Hugo och Siri på dagis. De kommer att bli kanon för dem och för oss.

Nu ska vi kolla på Bonde söker fru och sen blir det till att laga en lite matlåda, till och med det är roligt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis jag ÄLSKAR DEJ

2008-11-13 @ 12:53:37
Postat av: Elin

Så himla kul, GRATTIS!!!! Hur går det? Visst är det härligt med jobb att få känna att man gör någon nytta och njuta de dagar man är ledig! Hur går de för HuSi på dagiset?? Saknar dina inlägg, de får du inte sluta med och hemsidan?:)

Kram Kram

2008-11-18 @ 15:58:41
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0