Julbord, julväll med Wetterholmarna och Trollis...

Ja, jag vet, jag är sämst på att skriva på bloggen, men nu kommer det några rader igen. Allt är så sjukt stressigt nu vid jul och med tanke på att vi inte har någon fungerande bil så blir allt som ska handlas ett ganska stort projekt. Jag får nu den 23:e december min första lön sedan maj månad och då bara för två veckor, så de blir en sparsam jul i år.

I torsdags va det julbord med jobbet, eller rättare sagt så åt vi jultallrik på Hemma, jättetrevligt, 6-rätters så man var lagom rund om magen när man gick därifrån. Men det var en trevlig kväll och mina arbetskamrater är ett supergott gäng som jag gillar skarpt.

På fredagskvällen var det dags för de sedvanliga julfirandet med Wetterholmarna (svärfars grannar med barn) . Så då blev det en liten tjuvstart på skinkan, julegröt och annat gott. Under kvällens gång kom våra kära pojkvänner och män på att vara hemmaman är det ultimata i livet. Jag säger vänligt men bestämt nej. jag känner inte för att ha en karl som går hemma och drar hela dagarna i ett rutigt förkläde och kräver pengar på matkontot. Nej, tack! Visst skulle det vara skönt om någon annan axlade jobbet med mat och städ men jag vill inte att Pär tar den rollen. Hushållsnära tjänster är väl avdragsgilla nu... Då kan vi anställa husa :)

Lördagen innebar lite shopping till pappas lya i Trollhättan. Jag har fått låna hans bil i nästan två veckor, så i lördags åkte jag mot väst för att lämna tillbaka kärran. Har lovat sedan länge att hjälpa honom med gardinerna och lite piff, så jag tog en sväng till Ikea och min lilla tygaffär innan jag begav mig. Så när jag väl var framma böds de på lite mat och tjat vid tv:n och idag har vi sytt hela dagen. Det blev bårutiga gardiner till köket, tyget räckte till en löpare åt köksbordet med :) I vardagsrummet blev det lite mer engelsk herrgårdsstil på tyget och små kuddar till soffan. Jag passade även på att möblera om lite då pappa inte har vad man kan säga "något öga för detaljer".
Det blev lite srtessigt mot slutet men jag hann med min buss som tog mig till Göteborg och därifrån blev det tåg till Jönis. Jag lämnade Trollis vid halv fyra och va hemma på Gräshagen vid åtta, så det är en ganska lång resa. Köpte mig en liten bok på Pressbyrån.

Nu ska jag och min älskligaste älskling dricka o`boy äta mackor, lyssna på julmusik och lacka julklappar. Imorgon kommer mamma och bror så då blir det lite julpyssel och mys, granköp och annat kul. Jag jobbar visserligen sent men lite ska jag väl orka med.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hali hallå!

Trevligt var det i lördags. Snart är det jul och dags för mer julmat =) Hoppas granköpet gick bra! Hälsa den ludne (Pärsson)

2008-12-22 @ 23:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0