Tråk-Söndag och Iyxproblem

Söndag, söndag, söndag... Dagen man önskade att man kunde sova bort. Vad gör man en söndag, vad gör alla andra dödliga en söndag? Vad har vi gjort denna söndagen?

Jag har sovit på tok för länge och Pär har använt sin dötid till att spela tv-spel. För att träna hundarna på att vara själva åkte vi en sväng till A6 och Ikea. Väl där som alla andra, en regnig söndag när alla har semester... trängde vi oss in till H&M, då jag skulle lämna tillbaka den svarta kjolen jag köpte i fredags. På vägen hittade vi Felisia och hennes lilla mamma, fick oss en pratstund och några goa skratt. Vi önskar även Felisia lycka till i Malmö och håller hårt i våra tummar. Eftersom att vi fick leta efter luft att andas inne på A6 blev besöket inte så långt, vi satte våra förhoppningar till Ikea istället, knasigt kan man tycka!

Ikea va snäppet värre än A6 och efter att Pär sett fikakön slog han snabbt kanelbullarna ur hågen. Vi plockade till oss två nallar till de små och återanvändbara kinapinnar i finfina färger och plastigt material.
Jag skulle för en gångs skull betala kontant och blev då hänvisad till kontant-kassan, en endaste kassa, med väldigt lång kö. Ska man betala med kort är det numera självscanning som gäller. Värdelöst, vem vill självscanna på Ikea?
På Ica Maxi är det sjukt smidigt att självscanna eftersom man packar maten samtidigt som man handlar och slipper kassörskans onda blickar när man packar för långsamt vid rullbandet, trots att man själv betalt för sin egen mat och en liten stund tid för att hinna dra bonuskort, betala, handskas med kort och pengar samt packa sina varor.
Men på Ikea, plockar man på sig sina varor, packar upp dem för att blippa dem på den lilla, lilla disken man har till sitt förfogande, packa ner varorna igen och betala. Tre av de fem gångerna vi har självscannat så har vi behövt assistans av personal. då varan kommit fån fyndet, saknat streckkod, haft dubbla streckkoder och vi scannat fel. Då får man stå där och vänta tills någon blir ledig, för det är ju fler än vi med samma problem... Helt värdelöst, krångligt och sjukt tidskrävande. Lyxproblem men ändå ett problem som stör.

Ett annat lyxproblem som jag har är att internet ligger nere och det är fulsurfa som gäller för hela slanten. det betyder att jag måste häcka vid fönstret istället för vid skrivbordet där allt finns. Alla sladdar som underlättar när man ska ladda in bilder i datorn, sladden som ger ström till burken mm. Nu måste jag flytta allt sådant till soffan i vardagsrummet och flytta bort det när jag är färdig, för ska det ligga framme så ser det så otroligt rörigt ut här hemma och det accepteras icke! Visst är det ett lyxproblem men dock åter igen ett problem som stör.

Helgen i övrigt har varit lugnare än lugnast. Vi har bara myst och gjort få vettigheter, hur skönt som helst.  I morgon är det åter måndag och Pär försvinner till jobbet och jag ska passa dogsen, imorgon ska vi nog försöka oss på lite träning med både stora och små.

Kommentarer
Postat av: Felisia

Tack tjejen! Det gick suveränt bra i Malmö och jag skötte mig kalasbra! Nu är det bara att vänta... =)Hoppas det gick bra med shoppingen i söndags och att ni fick med er det ni ville ha! Puss på dej!

2008-08-05 @ 15:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0