De tar sig...

... både de ena och det andra. Jag har idag tagit tag i mig själv och städat ur och omorganiserat garderoben. I vår familj är det inte jag som står för oändliga klädhögar och en överfull garderob, utan mannen i familjen. Pär har nästan dubbelt så mycket kläder, den största deln av klädkammaren och aldrig något att ta på sig...
Så jag åkte till Ikea och införskaffade lite nya trådbackar så Pärsson får ordning på allt från kalsonger till kostymer. Återigen fick jag vänta på hjälp i den där jävla självscanningen, värdelöst.

En annan sak som tar sig är våra hundars vikt. Hugo har i ungefär ett år varit kräsen med maten och urbota dålig på att äta. Nu har vi äntligen hittat ett foder som slinker ner fortare än fortast och äntligen har han lagt på sig några kilo. 8,4 stod vågen på igår och det är en mycket angenäm siffra på vågen för vår lilla herre.
Siri-Snurpan som fortfarnade är mini-liten väger tydligen 2,8 kilo. Trodde inte mina ögon när jag tittade på vågen. Hon är lätt som ett löv och inte större än min fot, men ändå får det plats nästan tre kilo på henne. Hon har visserligen börjat bygga lite muskler, så de är väl där kilona sitter.

Nu ska jag snart hämta Pärsson på jobbet. Köpte lite fikabröd när jag var på Ikea så de blir lite höstfika i eftermiddag medan vi tittar på regndropparna som bara öser ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0