Aqua

Vi har finfint västgötabesök och har nu denna kväll avnjutit en tre-rätters-meny på förre detta Gäddan&Gåsen, numera Aqua.
Till förätt åt jag och pappa gratinerad Chevré och Pär åt Löjromstoast, varmrätten bestod av oxfilé för mig och min far, Pär åt kalvrygg och till efterrätt blev det glass med björnbärskompott, cremé caramell och friterad camenbert. En liten fördrink, en flaska rött och en god kopp kaffe hjälpte maten att rinna lätt. Alltihopa var sjukt gott och avnjöts till Pärs ära, då han fyllde år för litesen.

Annars idag kom C-J och Martina på besök vid 07.00, på väg hem från Turkiet för att avlämna lite presenter. Jag fick ett par Dior solglasögon och en Gucci plånbok, allt äkta, givetvis. Bruna och fina var de efter en mycket trevlig kärlekstripp. Pappa hämtade dem på Landvetter och stannade kvar hos oss här på hemvägen.

I eftermiddags var jag, Hugo och Siri för att få dommen hos hundpsykologen Eva, som haft Hugo som projekthund under sin utbildning till just hundpsykolog. Vi gick igenom hennes utredning, bedömning och förslag till vidare träning och det kändes som att fångat Hugo på pricken. Så som tack för lånet av Hugo får vi nu lite gratis träning och det känns kanon. Jag känner mig superladdad inför kommande träning med gammal som ny hund. Så det blir nog allt en liten valpkurs med Siri, om vi får plats någonstans.

Imorgon bär det av till svampskogen och lite nyttohandel på A6, sen är det infrirande av helgen hela kvällen. Pappa ärar oss med besök tills på lördag så imorgon står färsk Gös på menyn och förhoppningsvis kantareller.

Kommentarer
Postat av: Elin

Trög jag på att svara! Skulle vara jättekul om ni kom!! Jobbar varje helg nu till vi åker, men inte helhelger jämt.. Har det inte i huvet nu men det är en helg jag bara jobbar sön 10-15 så är jag ledig lör mån tis oxå.. Tror ni att ni skulle kunna komma på nån vardag?Eller kan Pär få ledigt. Iof så kanske Ni klarar Er utan mig en stund oxå:)

Tror det är helgen innan vi åker typ 21sep..

Så skoj och läsa att det går så bra med Hugo och Siri!!

Kram från oss!!

2008-08-24 @ 23:10:36
URL: http://wildakruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0